joi, 10 noiembrie 2016

VIATA SFANTULUI MARE MUCENIC MINA


CATEDRALA SFANTULUI MINA DIN EGIPT UNDE SE AFALA SI SFINTELE MOASTE

CPMPLEXUL MONAHAL AL MANASTIRII SFANTULUI MINA

STARETIA MANASTIRI


 CU STARETUL MANASTIRII EPISCOPUL KIRILOS
 CU MITROPOLITUL
 LA MASA OFERITA CU MULTA DRAGOSTE CU ECONOMUL MANASTIRII



SFANTUL MARE MUCENIC MINA era egiptean de neam iar cu credinţa creştin şi cu slujba ostaş, fiind sub stăpânirea tribunului Fermilian în Mitropolia Cotuanului. Atunci împărăţeau Diocleţian şi Maximian, împăraţi păgâni care au dat poruncă în toate părţile ca, creştinii care nu se vor închina idolilor, să fie munciţi şi omorâţi toţi; încât credincioşii pretutindeni erau siliţi spre jertfe idoleşti.
    Atunci fericitul Mina, nerăbdând să vadă nevoia aceea, nici voind să privească cum se cinstesc idolii cei fără de suflet, şi-a lăsat ostăşia şi s-a dus în munte în pustie, mai bine voind a vieţui cu fiarele decât cu poporul care nu cunoaşte pe Dumnezeu. Şi umbla din loc în loc prin munţi şi prin pustietăţi, învăţând Legea Domnului, iar cu postul şi cu rugăciunea curăţindu-şi sufletul său, slujea ziua şi noaptea adevăratului Dumnezeu. Apoi trecând multă vreme, s-a făcut un mare praznic idolesc în cetatea Cotuanului, la care adunându-se mulţime de popor păgânesc, se făceau diferite jocuri şi privelişti, alergări de cai şi lupte în cinstea necuraţilor zei, la care privelişte privea toată cetatea cu luare aminte, de pe locuri înalte.
    Acel praznic, văzându-l Sfântul Mina mai înainte cu duhul, s-a aprins de râvnă după Dumnezeu, şi lăsând munţii şi pustietatea, a venit în cetate şi în mijlocul priveliştii a stat la un loc înalt, unde putea fi văzut de toţi, şi a strigat cu glas tare: "Venit-am către cei ce nu mă caută pe mine, arătatu-m-am celor ce nu întrebau de mine". Acestea strigând sfântul, toţi cei de la privelişte şi-au întors ochii spre dânsul şi tăcând se mirau de îndrăzneala lui. Acolo se afla şi Piros, ighemonul cetăţii.
    Acela îndată a poruncit să prindă pe sfântul şi, aducându-l, l-a întrebat: "Cine eşti tu?" Iar Sfântul Mina a strigat în auzul a tot poporul, zicând: "Eu sunt robul lui Iisus Hristos, Care împărăţeşte în cer şi pe pământ". Şi iar l-a întrebat ighemonul: "Străin eşti sau eşti locuitor de aici? Şi cum ai îndrăzneala aceasta să strigi astfel în mijlocul priveliştii?" Iar sfântul nerăspunzând la cuvintele lui, unul din ostaşii cei ce stăteau înainte l-a cunoscut pe dânsul şi a zis: "Cu adevărat, acesta este Mina ostaşul care era sub stăpânirea tribunului Fermilian".
    Iar ighemonul a zis: "Oare ostaş ai fost, precum grăiesc aceştia despre tine?" Sfântul a răspuns: "Aşa este, ostaş am fost şi petreceam în cetatea aceasta; dar, văzând fărădelegile poporului celui amăgit de diavoli care se închină idolilor iar nu lui Dumnezeu, pentru aceea am lepădat slujba ostăşească şi am ieşit din cetate, ca să nu fiu părtaş fărădelegii şi pieirii lor; şi am umblat până acum prin locuri pustii, fugind de oamenii cei necredincioşi şi vrăjmaşi Dumnezeului meu. Iar acum auzind de praznicul vostru cel necurat, am râvnit după Dumnezeul meu şi am venit să mustru orbirea voastră şi să mărturisesc pe Unul, adevăratul Dumnezeu, Care a zidit cerul şi pământul cu cuvântul Său şi ţine toată lumea". Auzind acestea ighemonul, a poruncit să ducă pe sfântul în temniţă şi să-l păzească până a doua zi. Iar el, toată ziua aceea s-a îndeletnicit cu prăznuirea şi cu priveliştea.
    A doua zi a şezut ighemonul la judecată şi scoţând din temniţă pe Sfântul Mina, în toate chipurile voia să-l înduplece pe el la închinăciunea idolească, făgăduindu-i daruri şi cu munci îngrozindu-l. Dar de vreme ce nu a putut să-l înduplece cu cuvintele sale la credinţa cea idolească, a început a-l sili. Şi dezbrăcându-l şi întinzându-l la pământ patru ostaşi, a poruncit să-l bată fără cruţare cu vine de bou, încât curgeau şiroaie de sânge din rănile lui. Iar un oarecare dintre cei ce stăteau acolo, cu numele Pigasie, a zis către sfântul: "Miluieşte-te pe tine, omule, şi te supune poruncii ighemonului, mai înainte, până nu va fi zdrobit trupul tău de răni. Eu te sfătuiesc, apropie-te de zei, numai până la o vreme, ca să te izbăveşti de muncile acestea; iar pe urmă iarăşi vei sluji Dumnezeului tău. Vei aduce o dată jertfă idolilor şi puţină vreme vei sluji lor, ca să scapi de cumplitele munci".
    Sfântul a răspuns cu asprime: "Du-te de la mine, lucrătorule al fărădelegii, căci eu am jertfit şi încă voi jertfi jertfă de laudă Dumnezeului meu, Care-mi dă ajutorul Său şi mă întăreşte în răbdare, încât muncile acestea mai mult mi se par uşurare decât cumplită muncă". Mirându-se muncitorul de răbdarea aceasta, a poruncit să pună asupra lui mai multe munci. Deci, sfântul a fost spânzurat pe lemn şi cu unghii de fier strujit, iar muncitorul, batjocorindu-l, zicea: "Oare simţi vreun fel de dureri, Mina? Oare îţi plac muncile? Voieşti să-ţi mai îndulcesc această dulceaţă?"
    Iar mucenicul, deşi pătimea, a răspuns ighemonului: "Nu mă vei birui muncitorule cu muncile acestea de scurtă vreme, pentru că-mi stau înainte ostaşii Împăratului ceresc care îmi ajută şi pe care tu nu-i vezi". Iar ighemonul a poruncit slugilor să muncească mai aspru pe sfântul şi zicea: "Nu mărturisi aici alt împărat afară de împăraţii romanilor". Iar mucenicul răspundea: "Dacă aţi fi cunoscut voi pe adevăratul Împărat, nu aţi fi hulit pe Cel mărturisit de mine; pentru că Acela este cu adevărat Împărat al cerului şi al pământului şi nu este altul afară de Dânsul. Iar voi, neştiindu-L pe El, Îl huliţi şi-L asemănaţi cu împăraţii voştri cei muritori, cărora Cel de sus le-a dat cinstea cea împărătească şi stăpânirea, Însuşi fiind Domn a toată făptura".
    Ighemonul a zis către dânsul: "Cine este Acela Care dă stăpânire împăraţilor şi stăpâneşte peste toţi?" Mucenicul a răspuns: "Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Care totdeauna viază, Căruia toate I se supun, cele din cer şi cele de pe pământ. Acela este Care aşează în scaune pe împăraţi şi le dă stăpânire". Muncitorul a zis: "Oare nu ştii că împăraţii romanilor se mânie asupra tuturor celor care mărturisesc numele lui Hristos şi au poruncit să-i omoare pe dânşii?"
    Răspuns-a mucenicul: "Domnul a împărăţit, să se mânie popoarele. Dacă împăraţii voştri se mânie asupra lui Hristos şi asupra creştinilor care mărturisesc numele Lui, ce-mi pasă mie? Eu de acea mânie nu ţin seama, fiind rob al Hristosului meu. Numai de aceasta am grijă, ca să petrec în mărturisirea Preasfântului Său Nume până la moarte şi să mă îndulcesc de dragostea Lui, de care cine mă va putea despărţi? Necazul sau strâmtorarea, sau prigoana, sau foamea, sau nevoia, sau sabia? Nimic nu mă va despărţi pe mine de dragostea lui Hristos!"
    După aceasta muncitorul a poruncit să frece rănile lui cu petece de păr. Şi acestea făcându-se, mucenicul zicea: "Acum mă dezbrac de haina cea de piele şi mă îmbrac cu veşmântul mântuirii". Apoi a poruncit muncitorul să-l ardă pe sfânt cu făclii aprinse şi a fost ars tot trupul lui, iar el tăcea. Şi l-a întrebat pe el ighemonul: "Oare nu simţi focul, Mina?" Sfântul a răspuns: "Dumnezeul nostru pentru Care pătimesc, este foc mistuitor şi-mi ajută mie şi pentru aceea nu bag în seamă focul acesta cu care mă ardeţi şi nu mă tem de muncile voastre cele de multe feluri. Pentru că îmi aduc aminte de cuvintele Domnului meu din Evanghelie: Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, căci sufletul nu pot să-l ucidă".
    Zis-a lui ighemonul: "Cum grăieşti tu acestea, căci ai petrecut toţi anii vieţii tale în oaste şi ştii carte?" Sfântul a răspuns: "Domnul nostru Iisus Hristos a zis nouă: Când veţi fi duşi înaintea împăraţilor şi a domnilor pentru Mine, nu vă îngrijiţi cum sau ce veţi grăi, că vi se va da în acel ceas gură şi înţelepciune cu care veţi grăi". Iar ighemonul a întrebat: "De unde a ştiut Hristosul vostru că veţi pătimi pentru Dânsul unele ca acestea?"
    Sfântul a răspuns: "De vreme ce este Dumnezeu adevărat, apoi este şi înainte-văzător. El a ştiut şi ştie toate cele ce vor fi şi mai înainte de a se face oarecare lucruri; toate sunt ştiute de El, şi chiar şi gândurile noastre le cunoaşte". Iar ighemonul neştiind ce să spună împotriva acestora, a zis către sfântul: "Mina, lasă cuvântarea cea multă şi alege una din două: sau fii al nostru, ca să nu te muncim mai mult, sau fii al lui Hristos, ca să te pierdem odată".
    Sfântul a răspuns cu mare glas: "Al lui Hristos am fost, sunt şi voi fi!" Iar ighemonul a zis: "Dacă voieşti, te voi lăsa două sau trei zile ca să te gândeşti bine şi să ne dai răspunsul cel de pe urmă". Sfântul a răspuns: "Nu două sau trei zile au trecut de când sunt creştin, şi n-am cugetat niciodată să mă lepăd de Dumnezeul meu. Deci nu se cade mai mult a gândi, nici a nădăjdui ighemoane altceva a auzi de la mine, decât numai acest răspuns de pe urmă: de Dumnezeul meu nu mă voi lepăda şi idolilor voştri nu voi jertfi, nici nu voi pleca genunchiul meu înaintea celor fără de suflet".
    Atunci ighemonul, mâniindu-se mai mult, a poruncit să aştearnă pe pământ cârlige şi multe cuie de fier şi peste acelea să târască legat pe Sfântul Mina. Iar el, ca şi când ar fi fost tras pe nişte flori, mai cu îndrăzneală defăima pe zei şi nebunia poporului celui înşelat de diavoli. Iar ighemonul a poruncit să-l bată cu vergi de plumb şi a fost muncit astfel mult timp. Iar unul din ostaşii care erau acolo, anume Iliodor, a zis către muncitorul: "Stăpâne ighemoane, nu este tăinuit luminării tale cum că neamul creştinesc este nepriceput şi nu bagă seama de munci, ca şi o piatră sau lemn fără suflet, iar moartea o socotesc că pe o băutură dulce. Deci, nu te osteni mai mult, ci porunceşte mai degrabă a sfârşi pe acest creştin împietrit".
    Îndată ighemonul a dat această hotărâre asupra sfântului: "Pe Mina, ostaşul cel rău, care a căzut în credinţa creştinească, iar porunca împărătească nu a vrut s-o asculte, nici a voit să jertfească zeilor, poruncim să se taie cu sabia, şi trupul lui să fie ars în foc înaintea tuturor". Deci, luând ostaşii pe Sfântul Mucenic Mina, l-au dus după cetate şi i-au tăiat capul; apoi aprinzând un foc mare au aruncat într-însul sfântul trup mucenicesc. Iar oarecare dintre credincioşi, după ce s-a stins focul, au venit acolo şi au apucat părţi din moaştele sfântului care rămăseseră din foc. Învelindu-le în pânza curată, le-au uns cu aromate, iar după puţină vreme le-au dus în patria lui şi le-au pus la loc cinstit, pe care loc mai pe urmă au zidit şi o biserică în numele lui; şi multe minuni se săvârşeau într-însa cu rugăciunile sfântului.
Sfantul Mare Mucenic Mina a intrat in constiinta crestinilor egipteni, dar nu numai, ca un ostean al adevarului si dreptatii. Oriunde exista strambatate venea indata ostasul si punea lucrurile in ordine. Asa ca aproape ca nu exista casa de crestini in care Sfantul Mina sa nu fi intrat pentru a scoate la iveala adevarul si a face dreptate dupa legea lui Dumnezeu. Din acest motiv, in Egipt, rar se intampla ca o familie de crestini sa nu aiba in casa o icoana a sfantului. Datorita numarului impresionant de minuni savarsite in randul crestinilor a devenit cel mai popular sfant, fiind indragit, iubit si venerat de poporul credincios.

Si in Romania Sfantul Mina se bucura de cinstire si venerare, fiind unul dintre cei mai populari sfinti. In acest sens, sunt multe biserici si manastiri care detin moaste ale sfantului, pastrandu-le cu mare grija si cinstire. Spre exemplu, in Bucuresti, Biserica Sfantul Mina detine palma mainii stangi a sfantului, iar la 11 noiembrie, in fiecare an, se organizeaza pelerinaj la hramul bisericii in cadrul caruia mii de crestini, din toata tara, vin sa se inchine, sa faca cereri si rugaciuni sfantului. De asemenea, multe biserici si manastiri poarta hramul Sfantului Mina, iar o parte din calugari si maicute aleg la tunderea in monahism sa poarte numele Mina.

Asadar, Sfantul Mina ne poate ajuta in multe probleme lumesti sau duhovnicesti, dar in mod special, sfantul ajuta pe cei pagubiti de bani sau lucruri materiale, pe cei bolnavi, precum si pe batrani si vaduve. Putem citi Acatistul Sfantului Mare Mucenic Mina sau rugaciunea de la sfarsitul acatistului o perioada de patruzeci de zile. Cei mai multi nu ajung la 40 de zile si se folosesc de ajutorul ostasului adevarului, pentru ca este grabnic ajutator. Pentru o mai buna lucrare este bine sa cerem sfatul unui preot.

Daca aveti o paguba, o boala, o neputinta, o mahnire duhovniceasca, de indata sa alergati la Sfantul Mare Mucenic Mina, pentru ca veti afla mangaiere si rezolvarea problemelor dumneavoastra. Acesta este sfantul, Ostasul Adevarului, care vegheaza permanent la dreptatea si adevarul oamenilor.

Rugăciune către Sfântul Mare Mucenic Mina
O, preasfinte și întru tot lăudate, Mare Mucenice Mina, și de minuni făcătorule; primește această rugăciune de la mine nevrednicul robul tău, căci către tine ca la un adevărat izvor de tămăduiri și grabnic folositor și ajutător preaminunat scap eu ticălosul și către sfânt chipul icoanei tale cu lacrimi fierbinți mă rog ție; vezi, sfinte, paguba mea, vezi sărăcia și ticăloșia mea; vezi bubele și rănile trupului și sufletului meu. De aceea mă rog ție, fericite și sfinte Mina, grăbește de mă ajută cu neîncetatele și sfintele tale rugăciuni și mă sprijinește pe mine robul tău. Ia aminte la suspinele mele și nu mă trece cu vederea pe mine ticălosul și scârbitul, că știu, sfinte al lui Dumnezeu, că de ai și pătimit sufe-rințe grele și chinuri înfricoșătoare de la cei fără de lege pentru dragostea lui Hristos, dar prin acele suferințe astăzi viețuiești luminat și ai aflat dar de la Dumnezeu, fiidcă ne-am încredințat că și după mutarea ta din viața aceasta trecătoare, cine a năzuit la sfântă biserica ta și cu credință ți s-a rugat, nu a rămas neajutat. Că cine te-a chemat pe tine întru ajutor și nu l-ai auzit? Sau cine te-a chemat pe tine, de minuni făcătorule, și tu l-ai trecut cu vederea? Sau cine în pagube fiind și alergând spre ajutorul tău, nu i-ai descoperit paguba lui?

Minunile și ajutorul tău m-au făcut și pe mine ticălosul și scârbitul, ca să alerg la ajutorul tău. Am auzit de neguțătorul acela din pământul Isauriei, care venea la biserica ta spre rugăciuni, nu numai că ai vădit pe ucigașul său și l-ai scos din paguba lui dându-i îndărăt punga cu galbeni; dar, o! minune, că și din mort și tăiat în bucăți, tu l-ai vindecat și l-ai făcut sănătos.

Asemenea și lui Eutropie, din mare i-ai scos sluga cu vasul cel de aur ținut în mâini, fiindcă îl făgăduise bisericii tale. Tot așa și femeia Sofia, care venea spre închinare în sfânt locașul tău, nu numai că a fost izbăvită de ostașul acela ce o silea spre păcat, dar și pe ostaș, după cuviință l-ai certat. La fel și șchiopul care venea la sfântă biserica ta spre închinare, cu rugăciune îndată l-ai tămăduit. Asemenea și femeii celei mute, i-ai deschis graiul și vorbea curat. De asemenea atunci când evreul dăduse prietenului său creștin o pungă cu glabeni, pe care creștinul tăgăduia că a primit-o, jurând pentru aceasta chiar în biserica ta, tu nu numai că ai izbăvit pe creștin de jurământ, dar și evreul, văzând minunea ta, a crezut întru tine și a venit la credința creștină. Aceste minuni ale tale, sfinte, m-au făcut și pe mine a crede că la orice facere de bine ești gata ajutător și grabnic folositor și minunat. De aceea încredințat sunt că tot cel ce aleargă la tine, cerând cu credință ajutor, nu-l treci cu vederea. Pentru aceasta și eu cred că tu același ești, sfinte, ca atunci și astăzi, că oricine a alergat la tine nu s-a întors neajutat. Pentru aceeea și eu acum, fiind scârbit și în pagubă, alerg la tine cu credință și cu lacrimi, îngenun-chind, și mă rog ție, Sfinte și Mare Mucenice Mina, ca să te rogi pentru mine păgubașul și scârbitul, lui Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Celui ce n-a trecut cu vederea rugăciunea ta cea mucenicească, ci te-a ascultat și te-a întărit și te-a primit în cereștile locașuri. Către Acela roagă-te ca să fiu și eu ajutat și miluit pentru rugăciunile tale, și din pagube și necazuri izbăvit, ca să laud și bine să cuvântez și să slăvesc întrutotlăudatul și preaputernicul nume al Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

33 de comentarii:

  1. Avem HIROTONIILE , [Cuvantul sf Nicolaie, nicolaiti, Ceaslovuri sa avem toti],Maica Timeea, Dino Georgel, Clement, Marceana, Xenia, Micaita, Sisoie, Marieta , juram pe haine, haine albe avem, vesnic,prin Miljocitorul sfantului, popa, etern si vesnic.Luam ce ne da 1900-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Avem uniformele bisericesti si lumesti functiile, ideatica imaginea accesoriile la fel si restul, tot darul sa faca impartala sfantul si cererile cerute toti pomenitii vesnic[semne pe chipuri toata actul Apostile vesnic toti].sf Icoana Niceea toti vesnic.Au legamantul meu curcubeul traditie folclorica Sava Graur toti cu mine sf Luna pom, sarpe cucosi gaini olare vesnic,.

    RăspundețiȘtergere
  3. Avem premiile, distinctiile Herder,Preda,, Poesis,, Sburatorul ,Eminescu, olimpiade, politica,turism , montanologie,medicina,genetica, statistica,religie,folclor,comert, politiste, sportive Anpcb/Anat/straine,Avon, carnaval, banchet, seri, agricultura,concursuri,vlogheri,TVR1,,,Maini de aur,, Spice de aur,,semne de carte, UTC, UTM,cinemascop,USR,O.S.I.M toti impartiti sinecuri cec depozite vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Au toti Actualizari BERD ca mine cu dijme si legitimatii valabile vesnic toate ca mine,gr 1 armata i.o.v.r permanente nerevizuibili, grav, si mandate si tot retrocedat mostenit sanatosi intregi drepturi medicamente,rol, OJCPI,si Suluri,sa avem toti tot cum am cerut vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Toate cererile noastre pomelnice sarindare bilete acatiste rugaciuni implinte, vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Drepturile memoriu legalizat cariera scriitor cu foto design, video,inventiile la toti,radio,croitorie,paine ziar cultura,asigurari,cec matriter,xerox si rusi, impartite la fel sinecuri cec vesnic toti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Drepturile,, umflati,, economii maica,frate bis,drepturi feciori, schimonahi si de Caloian, Bisericesti,,din schitul Registraturii si patriarhie act .pol.politica, si rusi cu chiabure,de la Staretii la fel sinecuri impartite toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pachetele de haine si drepturile slujitori toti impartite caietul video culte patriarhie toti marturi segmentat,crucea, toti platita vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cimitirul caiet cu video culte patriarhie si restul tot segmentat luam juramintele paramanele si semnaturile olografe cu marturi de buna credinta vesnic toti, pomenitii.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sint Portarita cu role acte lacatele austroungare este blestemul /legamantul meu vesnic METOC langherdofian 1900-vesnic.pttr, Aton radiodif vesnic.Cilindru , echilateral, isoscel, leg amidon, patrat si restul vesnic[7 talanti vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  11. Tainele mele desen animat de popa trei scufundari in apa eterne,insemnez locul descifrat toti marturi[pe cat] 1900-vesnic ale mele cnp vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  12. Semnam toate rudele margele ca ale mele bijuterii haine parfum uniforma aplice accesorii bijuterii ustensile farduri coafuri restul sanitare,tot ce am eu au si rudele mele semnat barbati si femei vii si morti sarme jurnalisti batiste cotulete si sfori popesti,granate sf Scaun toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  13. Au gentile si costumele si aparate si toata gospodaria mea veche si noua toate rudele 1900-vesnic la fel ca mine[unde] vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. Avem credinta Patriarhului toti este Deciziile noastre la Patriarh la Auschwitz vesnic la Visinescu eu 99%Decizie fracht toti pomenitii vii si morti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. Este medicina mea datata la zi [motivul] la policlinica cu plata toti ambele dijme straine 1900-vesnic.gratuit vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. Sintem ,, Licorne Arta de Jad,Neolitica, arta politicii Eurovision/UAP Natura Statica[Puccini] toti pomenitii 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  17. Gen RFG toti arta si schimonahi /Caloian toti vesnic Dragobete vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. Sintem, in LISTA CALUGARI B.O.R 1900-vesnic eu parintii sotul,[sa stiim clar de 10 non canonici],intrebare-raspuns vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  19. Sintem cu credinta PROCURATURII de 1/13 nota BENE Corect si Deciziile noastre si fracht de 10 la Procuratura la fel si semnul Procuraturii pe noi toti pomenitii 1900-vesnic chip mantra psihologic logistic filozofic ideatic imagine uniforme lege mod fel si stiinte si semidoctie 1900-vesnic toti pomenitii.

    RăspundețiȘtergere
  20. Sintem COMUNISTII PCR cu credinta de 10 a comunismului cu livrete de partid si alte legitimatii cu toate drepturile si iru si sistem vesnic cu putere deplina exercitiu, soldam salvagardam, descarcam, lotizam, intabulam, toti pomenitii semn chipuri mantra si restul 1900-vesnic in actele Apostile, vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  21. Are tata mosorul meu rola de zidar in casa contabila de zidar a mea caen[sa fie el colo la masuratori 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  22. Sint judecatiile mele ale parintilor bunicilor la comandant Iovan U.M R.M cnp 1900-vesnic[scriitura legalizata vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  23. Sint judecatiile mele R.M cnp in COTUL DONULUI la comandant IOVAN U.M ,, obiecte LEGALE ,, 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. Este,, Capistea,, mea in biserica sfantul MINA 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. ,,obiectull,, este Electroforeza Auschwitz,sta sfantul in fantana ai ci sat 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. are tata bunicii amandoi] sotul notariatul meu faptic aici in inima toti marturi comun cu marturi magistratura sa stie vinovatii sa-i defereasca la Parchet si vise noaptea ce au facut cat pe cat sume[sa stie rulajul creditor al bancii] 1900-vesnic[foile lor de parcurs vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  27. are circulare dosare cu sina plastic altele toate clasificate supervizate nu renuntam niciodata la acuzatii la invinuiri acuzatii pare reclamatii la banca Marmorosch Bank eu parintii bunicii[3] sotul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  28. sintem in Legamant 1900-vesnic eu parintii sotul cu Diavolul,,1900-vesnic de bine fericire justitie,vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. este sf Mina in Planul de constructie al casii aici sat trei sate au toti florile mele sa le spuna sf Mina adevarul ,axios 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  30. are sf Casa lacas de cult sf Mina aici trei sate din galantare si carbuni turba vrac fonduri structurale 1982-vesnic,sa stie toti farmecele toti martori sf Daniel cel Viu vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. au popii adevarul si chimia mea in consiliu fenomene aici sat la Basilica 1900-vesnic[tot la arhiva drepturi obligatii cum fise de lucru[sa vada ei tot inregistrat la UTC Arges 1900-vesnic in arhiva xerox gratuit 1982-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  32. este ,,cartea mea de Judecatorie difuzata infim ca pret,,in masa,, detinutilor fost politici tot afetul pe masa,,la Craiova,corecta arian cum am cerut in romana si rusa 1900-vesnic corecta etern si vesnic nota 10[bag tot afetul la Unireaelectrecord vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  33. au oamenii icoana si documentele mele totul live sa stea cu ei sa discute vesnic au legea mea audiovizualul meu lista programe realitatea si spertul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere